/Files/images/2017-2018_nr/sadochok/Безымянный2.jpg /Files/images/2017-2018_nr/sadochok/Безымянный3.jpg

Хай в серці кожного живе любов до Батьківщини

Мета: Розширити знання дітей про те, що на нашій планеті живе дуже багато різних народів, які відрізняються мовами, звичаями, місцем мешкання, зовнішнім виглядом. Учити дітей виявляти інтерес до інших людей, націй та народів світу. Закріпити в активному словнику поняття «країна», назви, кількох країн світу; вправляти у складанні віршованих рядків. Формувати доброзичливе, приязне ставлення до людей незалежно від їх національності, кольору шкіри, уподобань, місця проживання.

Обладнання: Державна символіка,ілюстративний матеріал – зображення людей різних рас, прапорів країн – сусідів, набір матеріалу необхідного для виготовлення аплікацій.

Хід заняття:

1 дитина Ми дітвора українська,

Хлопці та дівчата,

Хоч не міцні в нас ще руки,

Та душа завзята.

2 дитина Бо козацького ми роду,

Славних предків діти,

І в садочку всі вчимося

Рідний край любити.

3 дитина І для краю працювати,

І для краю жити,

І за рідний край в потребі

Життя положити.

4 дитина Ми малі, та всі ми друзі,

Ми одна родина,

А найбільша наша мати –

Рідна Україна.

(В. Верба)

Вихователь:

Діти, щодня ми говоримо про те, яка прекрасна наша мила Україна. Хто розкаже мені, що таке – Україна? (Це наша Батьківщина, наша рідна країна, держава, в якій ми живемо) А як ви думаєте, чи існують у світі ще й інші країни?(так) Скільки ж країн є на планеті Земля, на вашу думку? (багато) У цих країнах, державах також всюди живе тільки наш український народ?(ні, там живуть інші різні народи) Так, дітки, звичайно, кожна країна є батьківщиною для якогось певного народу. Наприклад, у сусідніх з Українською державою країнах – Польщі та Росії – живуть польський та російський народи. Наші сусіди такі самі як і ми зовні, але відрізняються своєю мовою, звичаями, культурою. У них свої казки, свої свята, свої традиції, свої державні символи.

Творче завдання « Збери з частин ціле»

А зараз, малята я пропоную вам зробити цікаве творче завдання за столами. У кожного з вас лежать частинки, а що потім з тих частинок утвориться ми з вами з’ясуємо. Ми з вами виконували різні аплікації в різних техніках, сьогодні будемо виконувати аплікацію в техніці торцювання. Діти виконують роботу. Візьміть свої частинки і підійдіть до мене. Переверніть їх і погляньте в кого на вашій роботі стоїть цифра 1 дає першим свою роботу, в кого 2,3,4,5,6, і т.д. На дошці виклали всі частинки, що утворилося? Зображення – форма України. А чому жовто-блакитна? (Тому, що синій колір – це символ неба, а жовтий – поля пшениці).

Дидактична гра «Назви сусіда»

Давайте з вами роздивимось на карті, яких народів – сусідів має Україна. А я розповім вам про їхні державні символи.(Прикріплюю прапори країни – сусіда відповідно сусідства.)

Росія – (Білий-синій-червоний). (Білий – незалежність та воля;

Синій – пов’язують з образом Божої Матері – покровительки;

Червоний – державність та велич. )

Білорусія (Червоний - зелений).

(Червоний – символізує перемогу в боротьбі за незалежність; З Зелений – надія, зелені поля та відродження).

Польща –(Білий - червоний).

(Білий – крила орла;

Червоний – захід сонця).

Угорщина – (Червоний – білий – зелений)

(Червоний – символізує перемогу угорських

патріотів в боротьбі за незалежність;

Білий – символ чистоти;

Зелений – символ надії на краще майбутнє).

Румунія – (Синій – жовтий - червоний).

(Синій – символізує небо, надію і воду;

Жовтий – втілює сонце і пустелю в північній частині країни;

Червоний – прогрес, єдність, а також незалежність).

Болгарія – (Білий – зелений - червоний).

(Білий – символ миру та свободи;

Зелений – природні багатства країни;

Червоний – символ мужності, боротьба за незалежність).

Словаччина – (Білий-синій-червоний). + герб

(Білий – воля;

Синій – надія

Червоний – незалежність.)

Молдова – (Синій – жовтий - червоний).

(Синій – символізує небо, надію і воду;

Жовтий – втілює сонце;

Червоний – прогрес, єдність).

Діти – це країни – наші сусіди. Давайте ще раз повторимо як вони називаються: Росія, Білорусія, Польща, Угорщина, Румунія, Болгарія, Словаччина, Молдова.

А в світі є ще багато тих країн, які дуже віддалені від України – розташовані на далекому Півдні, чи на Сході. Люди, які живуть в цих країнах дуже відрізняються від нас, навіть зовні. Перед вами на малюнках зображені такі люди. Розкажіть, як вони виглядають? Що незвичайне, відмінне від нас ми помічаємо в їх зовнішності? ( Допомагаю дітям з’ясувати, що у представників інших народів різний колір шкіри, волосся, не такий, як у нас розріз очей, інша форма носа). Але хоч зовні ми досить різні – у нас є багато спільного.

Кожен народ на Землі, як і ми, любить свій рідний край, шанує свої традиції та пишається своїми національними героями. Як ви думаєте, чи означає це, що ті люди що відрізняються від нас , вони чимось за нас – українців – гірші або кращі? (ні) Справді, малята. Чи хотілося ю вам познайомитися з вашими однолітками, що живуть в далеких країнах? (так) . Уявімо, що ви можете побувати в одній із таких країн, де живуть темношкірі або жовтошкірі малята, які теж, як і ви, веселі, допитливі та непосидючі. Вам хотілось би, щоб вони вас зустріли як? (дружньо, привітно). Український народ теж здавна славився своєю приязністю та гостинністю. І які б люди, який би народ не завітав до нас (звичайно з добрими , а не з лихими намірами) у гості, ми будемо до нього якими? (гостинними, дружніми, доброзичливими).

Фізкультхвилинка «Українська гостинність»

Діти, стоячи в колі, виконують рухові дії, відповідно до змісту віршованого тексту.

Якби з усіх країн могли малята (розводять руки в сторони, показуючи довкола)

У нашу Україну завітати! (замріяно підпирають підборіддя з’єднаними в «замочок» кистями)

Напевно, стали б з ними ми дружити, ( потискують один одному руки)

Бо українці – всі гостинні діти. (стають прямо, руки на поясі, похитують голівками)

Ми з ними бігали б завзято, ( легкий біг на місці)

А потім почали б ще і стрибати, (стрибки вгору з оплесками над головою)

На гойдалках до неба б аж злітали, ( погойдування тулубом праворуч – ліворуч)

Ще й весело, завзято танцювали. ( танцювальні рухи на місці)

Ми б друзів нових чаєм пригостили, (присідають та імітують пиття чаю з блюдця)

Та хоровод водити їх навчили. (беруться за руки, ведуть хоровод)

Творча гра « Як нам зрозуміти друзів з іншої країни?»А давайте з вами на хвилинку уявімо, що діти з наших малюнків опинилися б перед нами. Звичайно, ми будемо з ними привітні, гостинні, але як же нам з ними спілкуватися? Адже у кожного з цих діточок різна мова. Ми не знаємо мови мешканців інших країн, тому поговорити з цими дітьми , на жаль , не вдасться. Проте не варто засмучуватися, бо у світі існує єдина для всіх мова міміки – обличчя та мова жестів.

Запропонувати дітям «промовити» задані фрази, звернені до уявного гостя з чужої країни, користуючись виключно змінами виразу обличчя та відповідною жестикуляцією.

- Здрастуй, я радий тебе побачити! (рукостискання, обличчя приязне, усміхнене)

- Проходь, будь ласка, до нашої оселі.(запрошувальний жест руками)

- Дякую за гостинці. (легкий уклін, вдячна усмішка)

- Потанцюймо. (імітація запрошення на танець)

- Ходімо за мною, я покажу тобі своє місто. (рука рухається в напрямку до себе)

- Подивись, яка моя країна гарна! ( руки в сторони, повороти голови праворуч – ліворуч)

- До побачення, щасливої дороги! (прощальні махи піднятою долонею)

Малята ,давайте ми з вами разом складемо віршик про те, як наші українські діти хочуть дружити з дітьми з інших країн та надішлемо його всій малечі нашої планети Земля!

Дидактична гра «Склади віршик»

Діти вправляються в добиранні слів – рим і складанні віршованих рядків за темою.

· Знають добре всі малята: в світі є країн… (багато).

· Різні квіти скрізь ростуть, різні люди скрізь… ( живуть).

· Ми пишаємося тим, що Земля – наш спільний… (дім).

· Наші українські діти хочуть з іншими… ( дружити).

· Ти люби свій рідний край, і про нього завжди… (дбай)!

Вправа «Кольорові кульки»

- Я хочу подарувати вам кольорові кульки. Наші друзі, кольорові кульки, нікого ніколи не образять. З ними завжди легко і весело. Ніколи їх, як і людей навколо себе, не слід ображати, бо вони можуть луснути. В дитячому садочку ми з вами навчилися самого головного – дружити і поважати людей навколо себе. Якщо ми з вами будемо так поводитися завжди, то й нас з вами теж будуть цінити й любити в родині,в садочку, чи можливо , і навіть в іншій країні, якщо ми туди потрапимо, де б ми з вами не з’являлися, ми будемо залишати неповторний слід.

Підсумок заняття

Кожен народ, кожна людина має свої святині. Для нас, Українців, найбільшою святинею є наша родина. Родина – це нетільки наша сім’я, це наша Батьківщина – Україна.

Подивіться на карту, це наша з вами рідна країна, це наша земля з багатою історією,культурою, звичаями і традиціями. Україна – це велика держава у Європі. У рідному краї всім нам хороше і затишно жити. Так само, як і ми з вами, діточки з інших країн також люблять і шанують свою державу. А всі ми разом повинні дружити, любити і поважати один одного!

Кiлькiсть переглядiв: 179

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.